Rahsia Turunkan Paras Gula dalam Darah.

Anda mesti pernah berhadapan atau pernah melihat keluarga terdekat anda menghidapi penyakit kencing manis kan? Kalau kita lihat mereka yang menghidap penyakit kencing manis ni, nampak sangat terseksa. Tambahan pula pada mereka yang kena cucuk insulin setiap hari. Sedih kan? 

Tahukah anda? Lebih 5 juta penghidap diabetes di Malaysia dan jumlahnya meningkat setiap tahun. Dari jumlah 5 juta penghidap diabetes tersebut, lebih 25% mengalami situasi penyakit yang kronik.


Punca Kencing Manis

1. Pengambilan gula dan makanan ataupun minum yang mempunyai gula yang tinggi.

Ramai penghidap kencing manis ni menjaga pemakanan dengan mengelakkan gula di dalam makanan ataupun minuman. Namun, mereka terlupa ataupun tidak sedar yang gula datangnya bukan setakat gula pasir semata-mata. Makanan makanan yang bersifat buah-buahan dan makanan seperti kurma dan kismis pun mempunyai gula yang agak tinggi. Buah-buahan seperti pisang contohnya, mengandungi gula yang dibebaskan dengan cepat di dalam darah. Ia sangat memberi kesan yang tidak baik kepada penghidap kencing manis. Pengambilan gula bagi penghidap kencing manis bukanlah tak boleh ambil langsung, tetapi boleh diambil dengan pemantauan kuantiti yang ketat.


2. Gaya hidup yang tidak sihat.

Gaya hidup kita antara punca boleh terhidap dengan penyakit kencing manis. Manusia normal, sekurang-kurangnya perlu buat senaman 3 kali dalam seminggu. Tak perlu senaman yang berat-berat, cukup sekadar untuk keluarkan peluh dalam badan kita. Tujuannya untuk mengelakkan berat badan kita berlebihan sekaligus mengundang penyakit kencing manis untuk menyinggah. Senaman yang dilakukan secara konsisten dapat menambahkan pembakaran gula dalam otot dan dapat membantu mengurangkan kandungan gula dalam darah.

3. Faktor keturunan

Satu kajian dijalankan mendapati 11.7% daripada pesakit diabetes mempunyai sejarah keluarga yang mempunyai penyaki diabetes. Kajian awal mendapati jika pesakit diabetes mempunyai kembar, 60% kemungkinan kembar mereka juga akan mengalami penyakit yang sama.

4. Situasi tertentu pada wanita.

Terdapat wanita yang memiliki 'Sindrom Ovarium Polikistik' yang mana mempunyai risiko lebih tinggi potensi untuk dihidap penyakit kencing manis. Sindrom ini merupakan  ketidakseimbangan hormon dalam badan mereka. Wanita yang hamil juga mempunyai potensi untuk terkena penyakit kencing manis, dan kemungkinan boleh kekal selepas kelahiran bayi.


Apa itu Paras Gula Dalam Darah?

Perkara penting bagi penghidap kencing manis ni adalah untuk menjaga paras gula dalam darah. Selalunya kalau gula dalam darah terlampau tinggi boleh menyebabkan kerosakan pada anggota badan. Tapi jika gula dalam darah terlampau rendah boleh menyebabkan pitam atau koma dan menganggu sistem saraf.

Jadi penyelesaian yang diambil oleh penghidap kencing manis adalah dengan mengambil insulin  dengan cara injection yang bertindak sebagai pengawal paras gula dalam darah. Badan kita sendiri mempunyai hormon insulin yang dihasilkan oleh pankreas yang berperanan untuk menyalurkan glukosa ke dalam sel. Tapi selalunya jika seseorang menghidap kencing manis kerana insulin yang semulajadi tak dapat nak menyalurkan glukosa ke dalam sel badan kita. Lalu menyebabkan glukoa terkumpul dalam darah dan menyebabkan kencin manis.

Rahsia Turunkan Gula dalam Darah

Apabila berkata tentang penyelesaiannya, banyak produk yang terdapat dalam pasaran yang memaparkan mampu menurunkan tahap gula dalam darah. Antara produk yang popular selalu disebut adalah Vivix Shaklee. Apa itu Vivix? Anda boleh rujuk sini. Vitamin Magis: Vivix Shaklee.



Dalam Vivix mempunyai Resveratol. Kajian menunjukkan terdapat 5 cara Resveratol dapat membantu untuk kurangkan metabolik sindrom akibat kencing manis.

1. Resveratol membantu untuk memulihkan keseimbangan glukosa dalam darah untuk berjalan lancar mengikut sistem seperti tugas asalnya

2. Resveratol membantu insulin untuk menyalurkan glukosa ke dalam sel badan dengan lancar.

3. Resveratol membantu melindungi pankreas supaya berfungsi dengan baik dan boleh mengeluarkan insulin secara normal. Vivix membantu untuk menyingkirkan keradangan pada pankreas kita sekaligus melindungi sel di pankreas.

Dengan pengambilan Vivix yang konsisten dapat membantu atasi paras gula dalam darah terlalu tinggi. Anda boleh baca kumpulan Testimoni Vivix Merawat Kencing Manis.

Untuk sebarang pembelian dan konsultansi boleh hubungi saya  dengan cara klik di icon di bawah ni.



Atau anda boleh beli terus dari website dengan cara klik di ikon bawah ni


KakYan (1268629)

Phone : 014 622 0496

0 comments:

Post a Comment